تعمیر پنل کولر و ایر کاندیشن هیوندا i40

تعمیر پنل کولر و ایر کاندیشن هیوندا i40

تعمیر پنل کولر و ایر کاندیشن هیوندا i40- تعمیر تخصصی انواع پنل کولر در دیجی برد

سیستم Air Condition یا تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع  داخل خودرو را در شرایط  گرم آب و هوایی خنک می نماید و شرایط مطلوبی را برای راننده و سرنشینان فراهم می نماید.به طور کلی سیستم تهویه مطبوع دارای سه قسمت اصلی کمپرسور ، کندانسور و  اواپراتور می باشد

بخار گاز مبرد در یک سیکل ترمودینامیکی از اواپراتور وارد کمپرسور گاز در محفظه موتور می شود پمپ کمپرسور از نوع پیستونی محوری می باشد که در اثر متراکم شدن گاز منجر به افزایش دما می گردد بخار داغ و فشرده مبرد متراکم شده و از کندانسور که معمولا در جلوی رادیاتور قرار دارد عبور می نماید.

در سیستم تهویه مطبوع شیر انبساط حرارتی ، مبرد مایع متراکم از طریق کارتریج خشک کن و فیلتر یک طرفه هدایت می شود .هوا اغلب بعد از فیلتر شدن توسط یک فن سانتریفیوژ به سراسر اواپراتور دمیده می شود و باعث می شود مایع مخلوط سرد مبرد تبخیر شود و دما را کاهش می دهد .

یک کمپرسور AC از قرقره ای با کمک یک تسمه به میل لنگ موتور متصل شده و گاز با فشار کم را مکش و گاز با فشار و دمای بالا متراکم می سازد. زمانی که مبرد به کندانسور می رسد به خاطر فشار زیاد داغ می شود جریان هوا در اطراف کندانسور مبرد را در حین عبور خنک می کند .

وقتی مبرد وارد گیرنده خشک کن می شود بعد از گذراندن یک سری فیلتر  رطوبت موجود در مبرد به صورت کامل جذب می شود اگر این رطوبت در این مرحله جذب نشود وقتی به شیر انبساط می رسد ممکن است یخ بزند که خود باعـث مسدود شدن دریچه انبساط و ایجاد اختلال در Air Condition می گردد.

شیر انبساط نقش کنترل کننده مبرد را ایفا می کنند و مقدار مبرد یا گاز مورد نیاز سیستم تهویه در این قسمت تنظیم می گردد.

معرفی هیوندا i40

هیوندا i40  در کشور کره جنوبی طراحی شد که با اشتراک گذاری پلت فرم خود با هیوندای سانتافه در ایالت متحده آمریکا به بازار عرضه شد تمام مدل خودرو های این تیپ دارای دیفرانسیل جلو یا گیربکس دستی  هستند و همچنین هفت کیسه هوا،  فرمان چندمنظوره ، آینه های برقی گرم شونده ، چراغ های خودکار از دیگر امکانات هیوندا i40  می باشد.

مشکلات پنل کولر هیوندای i40

  • پنل روشن نمی شود

  • کلید اسکرول هوا کار نمی کند

  • کولر روشن نمی شود

  • دریچه های سرد و گرم و جهت باد کار نمی کند

  • خطای شبکه CAN دارد

2 دیدگاه در تعمیر پنل کولر و ایر کاندیشن هیوندا i40
  1. سلام. پنل کولر هیوندای i40من، قسمت کولر از کار افتاده و به کمپرسور و فن جلوی رادیاتور فرمان نمیدهد و مدتیست که نشانگر درجه حرارت بیرون در صفحه کیلومتر بصورت چشمک زن درآمده، سنسور زیر سپر جلو سالم است.. چه باید بکنم، ایراد از کجاست؟


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *